کد مطلب:37457
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:22
به گفته شهيد دستغيب كه ميگويند كار قاتلان فقط جدا كردن اعضا است. مثل جدا كردن سر از بدن و اقتباس روح توسط پروردگار صورت ميگيرد پس چرا براي قاتلان مجازاتي در نظر گرفته ميشود در حالي كه مقتول همانجا عمرش به اتمام رسيده است و خواست الهي از آستين فلان شخص بيرون آمده است و همچنين است در مورد قاتلان امام حسين (7).
منظور ايشان اين بوده كه روح امري مجرد است و قابل از بين بردن نيست. قاتل فقط ارتباط روح را با بدن قطع ميكند، نه اين كه روح را نابود سازد. هيچ گاه خداوند اراده نميكند كه شخصي، كار خطا انجام دهد; بلكه اين انسان است كه از آزادي و اختيار خود سوء استفاده كرده و معصيت الهي را مرتكب ميشود و اين تعبير كه «ارادة الهي از آستين قاتل بيرون آمده» اصلاً صحيح نيست. و بايد گفت: در اين عالم، هيچ واقعهاي بدون علت به وجود نميآيد گاهي يك علت و گاهي چندين علت در ايجاد معلول تأثير دارند. در مسألة قتل نيز علاوه بر بريده شدن عضو مؤثر در حيات، ارادة شخص قاتل نيز دخالت دارد. درست است كه هر موجودي، عمر محدود در اين عالم دارد; اما بدون علت هم عمر به پايان نميرسد. بنابراين; ارادة قاتل در پايان يافتن عمر مقتول و به دنبال آن انجام قتل او تأثير مستقيم داشته است. حال اگر مقتول انساني مؤمن بلكه انسان كامل يعني معصوم (7) باشد قتلش سبب قطع افاضة الهي از كانال وجود او به ساير مخلوقين واقع ميگردد و اين ظلمي بسيار بزرگ در حق تمام بشريت است.
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.